Golden Palace, een Belgische familiegroep die 60 jaar geleden werd opgericht, is actief in de sector van casino’s, speelzalen en sportweddenschappen. Voor Daniela Menegalli, CEO en CFO, en Diane Magne, Chief Brand & Communication Officer, zijn maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en employer branding twee essentiële aandachtspunten. Zeker voor de sector van de kansspelen, want die gaat maar al te vaak gebukt onder een delicate reputatie. Momenteel staat de sector ook voor een periode van talrijke veranderingen en toekomstige uitdagingen.
Welke waarden deelt u als werkgever met uw medewerkers?
Diane M.: “We merken steeds meer dat werknemers op zoek zijn naar meer dan alleen ‘een baan’. Vooral jongere werknemers zoeken naar een werkgever bij wie ze betekenis en zelfontwikkeling kunnen vinden in een aangename en zorgzame werkomgeving. Bij Golden Palace Casino Sports staat MVO centraal in al onze activiteiten. Wij nemen kansspelen en de bijbehorende wetgeving ernstig. Daarnaast heersen binnen onze groep sterke waarden, die rechtstreeks samenhangen met onze geschiedenis als familiebedrijf. We zijn er trots op te kunnen zeggen dat we ze delen met onze ongeveer 600 medewerkers en met onze sportieve en commerciële partners.”
Daniela M.: “MVO is tegenwoordig voor veel bedrijven een begrip dat heel erg in is. Wij integreren het echt in onze strategie. Het mag niet alleen een marketingtechniek zijn zonder concrete achterliggende acties. Wij betrekken al onze medewerkers er rechtstreeks bij. Het gaat onder meer om ons imago en onze reputatie in een activiteitensector, die toch heel gevoelig is voor die kwesties. Bovendien bevordert elk project dat wij ondernemen de vertrouwensrelatie met onze medewerkers en onze klanten. We trekken aan wat we weerspiegelen!”
Hoe komt MVO tot uiting in jullie acties?
Diane M.: “Het komt overal tot uiting, zowel intern als in onze relaties en acties met de buitenwereld. Zo wandelen we voor het goede doel in het kader van de Oxfam Trail, organiseren we inzamelingen van schoolmateriaal en voedsel, steunen we op verschillende manieren de Restos du cœur, moedigen we onze medewerkers aan om gezond en actief te leven door te sporten, organiseren we ecoburgerdagen enz. Dat versterkt niet alleen de samenhang tussen onze medewerkers, maar geeft ook nog meer betekenis aan wat we dagelijks doen. We schrijven niet alleen cheques uit, we betrekken onze medewerkers en onze partners bij alle projecten waar we ons echt voor inzetten.”
Hoe ziet u de toekomst met het oog op de veranderingen waarmee uw sector binnenkort te maken krijgt?
Daniela M.: “Met positiviteit en vastberadenheid, zoals altijd. En bovenal met veerkracht. Dat heeft elke ondernemer in de sector nodig om door te zetten en er beter uit te komen. De onzekere toekomst van sponsoring en het reclameverbod zijn zeker obstakels, maar bij Golden Palace zien we die niet als beperkingen. Zichtbaar of niet, wij zullen de favoriete voetbalclubs van onze klanten blijven steunen, want ons hoofddoel is niet om er mooi uit te zien op het veld, maar om sport te promoten en onze partners te ondersteunen in hun sportieve en sociale ambities.
Hebt u een boodschap voor de lezers van deze speciale editie van ‘Summer Vibes’?
KV Mechelen, RWD Molenbeek, RAAL La Louvière, Antwerp Giants, Spirou Charleroi, het plezier in het spel, de liefde voor de sport: we hebben zeker iets gemeen. En als dat nog niet het geval is, kan het dat binnenkort worden! Golden Palace werft veel getalenteerde mensen aan, in verschillende gebieden, en onze medewerkers zetten zich altijd heel graag samen in voor een goed doel. Wedden dat u nog van ons zult horen?