Home » Lokaal & Belgisch » “Belgen willen kwalitatieve, onderhoudsvriendelijke en tijdloze keukens”
Lokaal & Belgisch

“Belgen willen kwalitatieve, onderhoudsvriendelijke en tijdloze keukens”

De familie De Schepper, eigenaars van DSM Keukens; vlnr.: dochter Sofie, vader Koen (oprichter), moeder Fabienne (mede-oprichtster) en zoon Tim.
In samenwerking met
De familie De Schepper, eigenaars van DSM Keukens; vlnr.: dochter Sofie, vader Koen (oprichter), moeder Fabienne (mede-oprichtster) en zoon Tim.
De familie De Schepper, eigenaars van DSM Keukens; vlnr.: dochter Sofie, vader Koen (oprichter), moeder Fabienne (mede-oprichtster) en zoon Tim.
In samenwerking met
De familie De Schepper, eigenaars van DSM Keukens; vlnr.: dochter Sofie, vader Koen (oprichter), moeder Fabienne (mede-oprichtster) en zoon Tim.

Belgen willen vandaag vooral een kwalitatieve keuken die gemakkelijk is in onderhoud en die tijdloos blijft. Ze moet zo goed mogelijk passen in de ruimte én de rest van het huis, en net daarom zijn persoonlijk advies en een ruime keuze cruciaal. Meer uitleg door Sofie De Schepper, Marketing Director van DSM Keukens.

Tekst: Joris Hendrickx

“Het verhaal van DSM Keukens begon in 1919 met mijn overgrootvader die een kleine winkel in ijzerwaren en keukengerei begon. In 1949 zette mijn grootmoeder deze winkel verder. Zij breidde het aanbod van keukengerei uit en deed de zaak verder groeien. Begin jaren 80 namen mijn ouders het roer over. Ook zij wisten door de jaren heen ons familiebedrijf te laten groeien, onder meer door het aanbod uit te breiden met verwarmingstoestellen en huwelijkslijsten.”

“In 1991 verhuisden we naar een grotere showroom, en daar begonnen we voor het eerst keukens te verkopen. Vanaf dan kwam alles in een stroomversnelling terecht. In 1993 en 1995 openden we twee bijkomende toonzalen. De DSM kwaliteitskeukens werden steeds belangrijker, en hierdoor verdwenen uiteindelijk de verwarmingstoestellen uit ons aanbod. Tussen 2006 en 2018 zijn we enorm gegroeid. We openden jaarlijks nieuwe winkels over heel België en deze werden ook steeds groter. Nergens vind je zoveel keukenopstellingen als in onze ruime toonzalen. Intussen hebben we vijftien winkels, waaronder ook twee in Wallonië. Samen met mijn broer Tim vorm ik de vierde generatie, maar ook mijn ouders Koen en Fabienne zijn beiden nog steeds actief in het bedrijf.”

Op vraag van de klanten zetten we steeds meer in op totaalconcepten, waarbij de stijl van je keuken wordt doorgetrokken naar de rest van je interieur.

Focus op ervaring en ruime keuze

“We zetten vandaag sterk in op ervaring en beschikken daarvoor over een team van 25 binnenhuisarchitecten en keukenstylisten die onze klanten persoonlijk adviseren. We bieden immers standaardkeukens aan, maar kunnen ook perfect op maat werken zodat onze keukens optimaal passen in iedere ruimte. Als klant kan je alles bepalen: de kleur, de materialen, de afwerking, de types van kasten, de opstelling,… Bovendien hebben we een zeer ruim aanbod aan verschillende keukens. Net daarom is het zo belangrijk dat we ruime toonzalen hebben waar men zoveel mogelijk opstellingen te zien krijgt. Onze toonzalen zijn een beleving en een bron van inspiratie voor iedereen.”

Klaar voor de toekomst

“Een keuken is voor ons meer dan een keuken. Daarom hebben we zopas DSM More gelanceerd, waarbij we totaalconcepten aanbieden. De stijl van je keuken wordt hierbij doorgetrokken naar de rest van je interieur (living, wasplaats, inkomhal,…). Die vraag kwam uitdrukkelijk van onze klanten. Uiteraard blijven keukens onze kernactiviteit, maar wie het wil, kan nu dus een beroep doen op ons voor een totaalinrichting die zowel standaard als op maat mogelijk is. Met DSM Keukens kies je voor de continuïteit van een Belgisch familiebedrijf dat al honderd jaar bestaat. Als vierde generatie bouwen we met veel goesting verder aan ons bedrijf, zodat klanten ook de komende honderd jaar op onze service kunnen blijven vertrouwen.”

Next article