Klanten van een horecazaak die op hun smartphone de kaart bekijken en zelf de bestelling plaatsen én meteen betalen, zonder tussenkomst van een ober? Dat is vandaag mogelijk dankzij een innovatief Belgisch platform!
Tekst: Joris Hendrickx
Moduleerbare en personaliseerbare oplossing
Ryckaert: “Een vijftal jaren geleden lanceerden we een online bestelplatform dat zich specifiek richtte op frituren. Dat was immers een horeca-segment waar je op drukke momenten vaak in de rij moest staan. Door het bestelproces te digitaliseren konden we dat aanschuiven verminderen én tegelijk de service verbeteren. Intussen ligt die exclusieve focus op frituren al even achter ons en is ons portfolio uitgebreid naar besteloplossingen voor allerlei vormen van horeca.”
“Voor alle zaken waar drank en voeding worden verkocht hebben wij nu een gepaste oplossing, inclusief zaken die afhaal en levering aan huis aanbieden. Maar ook o.a. bedrijfsrestaurants, sportclubs, vakantieparken en zelfs slagers en bakkers maken er al gebruik van. Voor ieder van die segmenten hebben we het platform aangepast zodat het perfect aansluit bij hun specifieke processen. Die grote moduleerbaarheid van ons platform is zeker een grote troef”, aldus Ryckaert.
“We bieden bovendien de mogelijkheid om de bestelomgeving qua stijl volledig te personaliseren, zodat het voor de klanten op geen enkele manier meer zichtbaar is dat wij erachter zitten. We kunnen ons platform zelfs volledig integreren in de applicatie van de klant.”
Obers moeten dankzij de online menukaart en het online bestellen en afrekenen minder heen en weer lopen en kunnen dus veel efficiënter werken.
Handig voor klant, zaakvoerder én ober
Ryckaert: “Voor cafés en restaurants is het mogelijk om een QR-code aan te bieden aan iedere tafel. Door die in te scannen kunnen klanten de menukaart online bekijken, maar ook bestellen en zelfs betalen is mogelijk indien gewenst. Ons platform kan rechtstreeks worden gekoppeld met het kassasysteem. Dankzij een samenwerking met onze partner Growzer kunnen de geplaatste bestellingen zelfs geïntegreerd worden met het volledige horecamanagement zoals het voorraadbeheer en de bestellingen bij leveranciers.”
“Een groot voordeel voor restaurants en cafés – zeker wanneer die een groot terras hebben – is bovendien dat hun obers dankzij de online menukaart en het online bestellen en afrekenen minder heen en weer moeten lopen en dus veel efficiënter kunnen werken. Er is zelfs een hybride oplossing mogelijk, nl. de waiter mode. Bij de tafels die liever niet online bestellen en afrekenen kan de ober met een eigen toestel de bestelling voor hen plaatsen. Daarnaast kunnen bestellingen ook aan een naam van een vaste klant gekoppeld worden, en kunnen meerdere bestellingen gecentraliseerd worden op één rekening.”
Dynamische menukaart
“Een grote troef bij onze digitale menukaart is dat deze dynamisch is. Ze kan afhankelijk van het tijdstip automatisch andere gerechten tonen die klanten op dat moment kunnen bestellen.”
“Daarnaast is het ook heel gemakkelijk om de menukaart aan te passen, bijvoorbeeld omdat een bepaald menu niet meer beschikbaar is. Ook promo’s, suggesties, happy hour,… kunnen worden uitgelicht. Bij alle gerechten kunnen foto’s worden geplaatst en zelfs snel filteren op vegetarische, veganistische of glutenvrije gerechten is eenvoudig”, aldus Ryckaert.